GYEREKEKNEK


” Egy gyermek többet érez, mint amit egy felnőtt tud.” 


Túlhajszolt, rohanó világunkhoz úgy tűnik, gyermekeink jól alkalmazkodnak,- pedagógusként nap mint nap tapasztalom, – hogy ez még sincs így. Sokuknál jelenik meg a szorongás, a félelem, az önbizalomhiány, az érzelmi bizonytalanság.

A szülők ettől rendszerint tanácstalanok, vagy idegesek, illetve ha szembesülnek azzal, hogy ők nem tudnak segíteni, magukban is kétségeket gyártanak. Elindul a családban a lavina.

A gyerekek szavakkal nehezen, de más „formában”, saját jelzéseikkel képesek kifejezni lelkük nyugtalanító érzéseit.

Csecsemőknél jelentkező tünetek:

Szoptatási- és hasfájós problémák, alvásproblémák, nyugtalanság

3-12 éves kor között jelentkező tünetek:

Körömrágás, bepisilés, székelési problémák, alvási nehézségek, rongyikázás, rémálmok, félelmek, testvérharcok, kötődési problémák, tikkelés, ekcéma, allergia, evési problémák (túlsúly, anorexia, bulimia), dührohamok, magatartászavar, szorongás, tanulási problémák, dadogás, hajtépés, hajevés, önbizalomhiány, zárkózottság, magányosság, diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia, öncsonkítás, és még rengeteg más dolog…

Kamaszkori nehézségek:

Ebben a korban igazán érzékennyé válnak a gyerekek. Felerősödnek a tanulási problémák, szülő- gyerek konfliktusok, jellemző az önbizalomhiány, negatív énkép, depresszió, állandó fáradtság, szexuális bizonytalanságok, valamint előfordul öncsonkítás (pengével vagdosás), és megjelenhet a drog és az alkohol.


Gyermek klienseknél dr. Paul Dennison pedagógus által létrehozott rendszert, az edukineziológiát használom. Gyakorlatai hatékonyan készít fel fiatalt (és felnőttet egyaránt) a problémamegoldó gondolkodásra, és koordinációs készségének használatára.  Ez a módszer összefoglalja a mozgást és a tanulást, és lehetőséget ad arra, hogy leépítsünk magunkban bármilyen akadályt. A tanulás fogalmát nem csak az iskolapadban töltött tanulásra szűkíti le, inkább megmutatja, hogyan lehet a képességeket úgy fejleszteni, hogy a különböző tevékenységek ne korlátként, hanem örömforrásként álljanak rendelkezésünkre. Ez jelenti mindazokat az élethelyzeteket, amibe az életünk során kerülünk, hiszen minden szituációból fejlődünk és okulunk.

Érzelmi stresszoldó technikáimat és energetikai korrekcióimat annak érdekében használom, hogy az emlékek okozta stresszt megszüntessem, és megszabadítsam a gyermeket blokkoló kifejezésképtelenségtől.